20 Ocak 2020 Pazartesi

Müfredatta projemiz.

                                          Projemizi müfredatla ilişkilendirdik.



DERS
MÜZİK
SINIF
4
ÖĞRENME ALANI        
 
ALT ÖĞRENME ALANI
 

BÖLÜM II:

KAZANIMLAR

Mü.4.A.2. İstiklâl Marşı’nı doğru söylemeye özen gösterir.
 

ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Anlatım, Gösterip Yaptırma,  Gösteri, Beyin Fırtınası, Benzetim, Drama,
 

KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER

Müzik çalar
DERS ALANI                  
Okul, sınıf
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ

ETKİNLİK ÖRNEĞİ

H  İstiklal Marşı
v  Bayrak törenlerinde, İstiklal Marşı’nı dinlerken sergilenmesi gereken davranışlar vurgulanıp örneklerle gösterilir.
v  Sınıfta istiklal marşı kurallarına göre okunur.
v  İstiklal marşı söyleme ve dinleme kuralları  tekrarlanır.
Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
(Ödev, deney, problem çözme vb.)
İstiklal Marşı’nı söyleyelim.
Grupla Öğrenme Etkinlikleri
(Proje, gezi, gözlem vb.)
Grup halinde istiklal marşı söylerken ve dinlerken uyulması gereken kurallara uyalım.
Özet
Bayrak törenlerinde, İstiklal Marşı’nı dinlerken sergilenmesi gereken davranışlar vurgulanıp örneklerle gösterilir.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme:

Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme
Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ileri düzeyde öğrenme hızında olan öğrenciler için ek Ölçme-Değerlendirme etkinlikleri
4 Öz veya akran değerlendirme formları ile değerlendirme yapılır
1.        İstiklal marşını biliyor musunuz?
2.        İstiklal marşı söyleme ve dinleme kurallarını biliyor musunuz?
 

Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

` Türkçe Dersi, “Görsel Okuma ve Görsel Sunu” Öğrenme Alanı: Duygu, düşünce ve izlenimlerini drama, tiyatro, müzikli oyun, kukla vb. yollarla sunar.
` Hayat Bilgisi  Dersi , “Okul Heyecanım” Teması : Özel günlerin paylaşımlar için uygun zamanlar olduğunu kabul eder ve kutlamalar için alternatifler üretir.

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar
 
H sembolü sınıf içi-okul içi etkinliği gösterir.

 


BÖLÜM I:

Süre:  40+40 + 40 dakika
DERS
SOSYAL BİLGİLER DERSİ
SINIF
4-
ÜNİTE ADI        
2.ÜNİTE
ÖĞRENME ALANI
KÜLTÜR VE MİRAS

BÖLÜM II:

KAZANIMLAR

SB.4.2.4. Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadele’nin önemini kavrar

ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

 Anlatım, soru cevap, rol yapma, beyin fırtınası, görsel okuma

KULLANILAN EĞİTİM TEKN. ARAÇ VE GEREÇLER

Ders kitabı, bilgisayar, projeksiyon
DERS ALANI                  
Sınıf
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ

KONU

Milli Mücadelemiz
Ders kitabı hazırlık bölümünde verilen görseli incelemeleri istenir.  Verilen sorular beyin fırtınası yöntemi ile cevaplanır.
·           Cumhuriyet ne zaman ilan edildi?
·          Savaş, padişahlık ne demek?
1.Dünya savaşı(1914-1918) sonunda yenik düşen Osmanlı Devleti’nin toprakları Diğer ülkeler tarafından paylaşılmaya başlandı. Ders kitabında verilen harita üzerinde İtilaf devletlerinin işgal ettikleri yerler belirtilir.
Bu durumu kabullenemeyen Mustafa Kemal ve arkadaşları Milli mücadeleyi başlatmak için 19 Mayıs 1919 Da Samsun’a gitti. Çeşitli kongreler düzenlendi
·          Amasya Genelgesi (22 Haziran 1919)
·          Erzurum Kongresi ( 23 Temmuz- 7 Ağustos 1919)
·          Sivas Kongresi ( 4- 11 Eylül 1919)
Mustafa Kemal, halkı işgallere karşı birlik ve beraberliğe çağırdı. Mustafa Kemal ve arkadaşları Ankara’ya gelerek Ankara’yı milli mücadelenin merkezi yaptı.(27 Aralık 1919)
23 Nisan 1920 tarihinde Ankara’da Büyük millet Meclisi açıldı. Başkanlığa Mustafa Kemal seçildi
“Hâkimiyet kayıtsız şartsı milletindir’ sözü ile ülkenin bağımsızlığı için mücadele edildi.
Ders kitabındaki bilgiler okutulur. Türk halkının özverili bir şekilde yurdu için yaptığı kahramanlıklar ile ilgili örnekler verilir.
Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
(Ödev, deney, problem çözme vb.)
Okuma, anlatım, uygulama, analiz etme, yorumlama
“Sıra Sizde” bölümü öğrencilere yaptırılır.
Nene Hatun kimdir? Araştır.
 
Grupla Öğrenme Etkinlikleri
(Proje, gezi, gözlem vb.)
 Belirli sayıda grup oluşturulup; Milletimizi Millî Mücadele’ye katılmaya davet eden bir afiş hazırlamaları istenebilir (Ders Kitabı Sf 47)
Özet
Millî Mücadelede milletimiz askeri,  kadını,  yaşlısı çocuğu ile büyük bir özveri ve vatanseverlik gösterdi.

BÖLÜM III

Ölçme-Değerlendirme:

Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme
Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlendirme
Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ileri düzeyde öğrenme hızında olan öğrenciler için ek Ölçme-Değerlendirme etkinlikleri
Bireysel değerlendirme:
1.        Kurtuluş Savaşı ne zaman başladı?
2.        Mustafa Kemal milli mücadele için neler yaptı?
Grup değerlendirme:
1.        Öğrenciler etkinliklere etkin katılıyor mu?
2.        Duygu ve düşüncelerini rahatça ifade edebiliyor mu?

Dersin Diğer Derslerle İlişkisi/Açıklamalar

 

BÖLÜM IV

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar
Kazanım biyografi öğretimi bağlamında ele alınır.

 




BÖLÜM I :

Dersin adı
TÜRKÇE
Sınıf
4
Temanın Adı/Metnin Adı
MİLLİ MÜCADELE VE ATATÜRK / ATATÜRK ARALARINDAYDI (Şiir)
 
 
 
Konu
Anlamı Bilinmeyen Sözcükler
Okuduğunu Anlama Soruları
Şiirin Konusu/Ana Duygusunu Belirleme
Yazım Kuralları ( Büyük Harflerin Kullanıldığı Yerler)
Topluluk Önünde Konuşma (“Bugünün küçükleri, yarının büyükleridir.”)
Duygu ve Düşüncelerini İfade Etme
Eş ve Zıt Anlamlı Kelimeler
Şiir Yazma
Yazı
Önerilen Süre
8 ders saati

 

BÖLÜM II:

 
 
 
Öğrenci Kazanımları /Hedef ve Davranışlar
DİNLEME/İZLEME: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11,12 nolu kazanımlar
KONUŞMA : 1, 2, 3, 4, 5, 6 nolu kazanımlar
OKUMA
Akıcı Okuma Kazanımları: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Söz Varlığı Kazanımları: 7, 8, 9, 11,12
Anlama Kazanımlar:13,14,15,16,17,18,19,20, 22,23, 24,25,26,27,28,29, 31,32,33, 35,36
YAZMA: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,11,12,13,14,15, 16,17,18,19,20,21,22 nolukazanımlar
Ünite Kavramları ve Sembolleri/Davranış Örüntüsü
 
Güvenlik Önlemleri (Varsa):
 
Öğretme-Öğrenme-Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Soru-cevap, Anlatım, Açıklamalı Okuma ve Dinleme, Açıklayıcı Anlatım, İnceleme, Uygulama
Kullanılan Eğitim Teknolojileri-Araç, Gereçler ve Kaynakça
 
Ders Kitabı, Türkçe Sözlük, Defter, akıllı tahta
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ:
  Dikkati Çekme
“1. Şehitlerimiz sizin için ne ifade ediyor? 2. Çanakkale Zaferi hakkında neler biliyorsunuz?” Hazırlık çalışmaları ile derse dikkat çekilir.
  Güdüleme
Bu dersimizde kitabımızın 46 ve 47.sayfalarındaki “ATATÜRK ARALARINDAYDI  adlı metni işleyeceğiz. Atatürk’ün önderliğinde bu vatanı kurtarmak için canını veren Çanakkale kahramanlarını tanıyacağız.
  Gözden Geçirme
Bu derste Çanakkale’nin neden geçilmez olduğunu, şiir tadında bir kez daha öğreneceğiz.
·     Derse Geçiş
ü Metnin türü hakkında bilgilendirme yapılacak.
ü Dörtlük ve mısra (dize) tanıtılacak
ü Şiirin başlığı hakkında öğrenciler konuşturulacak..
ü Şiirin içeriği öğrenciler tarafından tahmin edilecek.(Şiirde neler anlatılmış olabilir?)
ü Ders kitabındaki görsel öğrencilere incelettirilecek ve öğrencilerin dikkati parça üzerine çekilecek.
ü Şiir öğretmen tarafından örnek olarak okunacak.
ü Şiir, öğrenciler tarafından sessiz olarak okunacak.
ü Öğrenciler tarafından anlaşılmayan, anlamı bilinmeyen kelimeler metnin üzerinde işaretlenerek tespit edilecek
ü Anlaşılmayan, anlamı bilinmeyen kelimelerin anlamı ilk önce sözcüğün gelişinden çıkarılmaya çalışılacak. Anlamı sözlükten bulunacak, öğrenciler tarafından önce tahtaya sonra kelime defterlerine yazılacak.
ü Şiir, sınıftaki öğrenciler arasından rastgele seçilen öğrencilere noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okutulacak.
ü Okuma yaptırılırken öğrencilerden vurgu ve tonlamalara dikkat etmeleri istenecek.
ü Yanlış telaffuz edilen kelimeler birlikte düzeltilecek.
ü 1.Etkinlik yapılacak. Anlamları bilinmeyen kelimelerin anlamları sözlükten buldurulacak.
ü Öğrencilere 5-7 kelimeden oluşan cümleler kurdurularak, anlamı bilinmeyen kelimeler anlamlandırılacak.
ü 2.Etkinlik yapılacak. Şiir ile ilgili sorular cevaplanacak.
ü 3. Etkinlik yapılacak. Şiirin konusu ve ana duygusu belirlenecek.
ü Büyük harflerin kullanıldığı yerler hatırlatılacak. 4. Etkinlik yapılacak.
ü 5. Etkinlik yapılacak. Atatürk’ün “Bugünün küçükleri, yarının büyükleridir.”sözünü açıklamaları istenecek. Topluluk önünde konuşmaları sağlanacak.
ü 6. Etkinlik yapılacak. Öğrencilerden şiirle ilgili düşüncelerinizi ifade etmeleri istenecek.
ü 7.Etkinlik yapılacak. Eş anlamlı kelimelerin eş; zıt anlamlı kelimelerin zıt anlamlıları bulunacak.
ü 8. Etkinlikte öğrencilerden defterlerine Atatürk ile ilgili duygularını ifade eden bir şiir yazmaları istenecek. Şiir yazan öğrencilerden şiirini okumasını isteyenlere yazdıkları şiir okutulacak. Beğenilen şiirler sınıf panosunda sergilenecek.
ü Yazı yazarken harflerin yazılış yönünün nasıl olması gerektiği hatırlatılacak. 9. Etkinlikte öğrencilerden örnekleri inceleyerek verilen kavramları kendi yazı stilleriyle yazmaları istenecek.

 

BÖLÜM III:

ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
  Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik Ölçme-Değerlen
 
 
*Öğrencilerin davranışlarının gözlemlenmesi, değerlendirilmesi
 


 





***********************************************************************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder